Persoonlijke weggever

Als je toch een weggever maakt, maak er dan iets persoonlijks van. Maak er jouw feestje van, zorg dat mensen jou beter leren kennen en laat ze vooral ontdekken hoe waardevol je voor ze kunt zijn. Dat doe je door zelf in beeld te zijn, bijvoorbeeld in een (gratis) mini training. Het is een hele mooie manier om meer zichtbaar te worden met jouw bedrijf en een goede indruk te maken op nieuwe potentiële klanten.

Opstap naar een betaald online programma

Je kunt een online weggever zien als een mini versie van een online programma. De stappen die je doorloopt om het te ontwikkelen zijn hetzelfde, maar dan wat kleiner, simpeler en korter. Vaak is een online weggever een mooie opstap naar een betaald online programma.

Challenge

Je kunt ook een online challenge geven. Bij een challenge starten je deelnemers tegelijk en geef je ze dagelijks een kleine opdracht of tip. In een x-aantal dagen help je ze naar een mooi resultaat. Doordat ze het samen doen, hebben ze ook veel support aan elkaar. Daarmee voeg je extra waarde toe aan je weggever.

Wat mijn challenge voor mij gedaan heeft?

Voor mij persoonlijk was de impact van mijn challenge enorm. Ik zal je eerlijk zeggen: ik ben er door veranderd als ondernemer. Dit is wat het me o.a. heeft opgebracht:

  • 150 deelnemers, dus meteen veel nieuwe aanmeldingen op mijn lijst.
  • Extreem veel geleerd, over mezelf en over het geven van een challenge.
  • Heel veel drempels overwonnen, door gewoon te doen.
  • Super veel zelfvertrouwen gekregen: webinars, FB live, video’s, werkboekjes maken. Ik ging heel erg vaak en veel buiten mijn comfortzone en het viel zoveel mee. Ik vond het zelfs leuk.
  • Ik was super zichtbaar en heel veel mensen wisten ineens wat ik deed
  • Mensen hebben het er nu nog over, omdat het zo waardevol was

Natuurlijk een e-book is ook mooi, want bij iedere weggever:

  • Bouw je een lijst op en kun je in contact komen en blijven met mensen die oprechte interesse hebben in wat je doet.
  • Laat je jouw kennis en expertise zien en daarmee positioneer je jezelf als een expert in jouw vakgebied.
  • Promoot je deze op heel veel manieren, ook in nieuwsbrieven van collega’s, waardoor je veel meer zichtbaar wordt. Gratis dingen kun je makkelijker delen via andermans kanalen.
  • En het leuke is: online zichtbaarheid leidt ook tot offline opdrachten

Maar de winst van een weggever waarin jij persoonlijk in beeld bent is:

  • Mensen leren je écht kennen. Ze krijgen veel meer mee van wie je bent en hoe je werkt.
  • Je kunt nog meer weer je waarde laten zien en daarmee vergroot je de kans dat mensen ook willen investeren in jouw betaalde aanbod
  • Je kunt veel meer interactie hebben met je deelnemers en daarmee voeg je extra waarde toe aan jouw weggever
  • En bovendien: je leert ook veel meer over je (potentiële) klanten, wat je weer kunt gebruiken om nog beter aan te sluiten bij hun behoeften en verlangens.

Pak nu nog  je kans!

Tijdens onze workshop op vrijdag 13 april a.s. leer je niet alleen alles over het maken van jouw online programma, maar gaan we ook samen aan de slag met jouw online weggever. Jouw online programma wordt eerder een succes met een super aantrekkelijke weggever. Meld je nog gauw aan dit paasweekend en maak gebruik van de vroegboekkorting. Wil je nog voordeliger meedoen? Kom dan samen met een collega, we hebben een leuke duo deal. Klik op deze link en meld je direct aan!